Leveransvillkor och fraktsätt

När du handlar hos oss ingår alltid moms och frakt i det angivna priset i kassan. 

Dessa leveransvillkor gäller för leveranser inom Sverige.

For shipping to countries outside Sweden ,
please contact us for information about delivery time and costs.

E-mail: info@flaktbutiken.se


 

Våra fraktsätt

Vi levererar alla produkter med DHL inom Sverige. Notera att vi, förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige.

Vill du att vi skickar ditt paket med något annat fraktsätt eller fraktbolag kontakta oss så ordnar vi detta.


 

DHL Servicepoint - Leverans till uthämtningsställe

Privatperson och företag
Kostnad 59:-
Leverans sker normalt inom 2-5 arbetsdagar 

För att ge våra kunder största möjliga service använder vi oss av DHL Servicepoint vilket innebär att du enkelt hämtar ut ditt paket på något av DHL's 1300 utlämningsställen. Du hittar utlämningsställena över hela landet på platser som du besöker varje dag: affären runt hörnet, bensinstationen eller kiosken. Alla transporter är klimatsmarta. Det betyder att DHL kompenserar för koldioxiden som släpps ut, så att effekten på miljön blir lika med noll.

Vi aviserar våra paket via e-post samt sms direkt till din mobiltelefon. Påminnelse skickas via sms och brev.

Utlämning sker mot uppvisande av legitimation och sändningsnummer.

Försändelser levereras till ditt närmaste DHL Servicepoint som som räknas ut ifrån ditt postnummer, vill du byta till ett utlämningställe nära t.ex din arbetsplats skriv det i meddelande rutan vid beställning i kassan.

OBS! om vi redan skickat paketet kan vi tyvärr inte kostnatfritt ändra utlämningställe.

Klicka här för att hitta Närmaste DHL Servicepoint

Paketet finns i 14 dagar på Service Point utlämningställe för avhämtning. Hämtar du inte ut din beställning i tid går den automatiskt i retur till oss. För ej uthämtade paket förbehåller vi oss rätten att debitera dig för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 395 kr. Observera att outlösta paket inte omfattas av ångerrätten. 


 

DHL Hempaket - Avisering

Privatperson och företag
Kostnad 248:-

Leverans sker normalt  inom 1-3 arbetsdagar 

Till Privatpersoner och företag kan vi skicka varorna med DHL Paket med avisering 
DHL kontaktar dig och lämnar ut ert paket dagtid 08:00 - 17:00 enligt överenskommelse, bokning och avisering sker med sms där man bekräftar eller ändrar föreslagen leveranstid.

OBS! Utlämning sker ej direkt till dörr (om man bor i lägenhet), utan till port.

Vi förbehåller oss rätten att debitera för dom kostnader som kan uppstå om det inte går att leverera till angiven leveransadress.

Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.


 

DHL Företagspaket - Ingen avisering

Endast företag
Kostnad 138:-

Leverans sker normalt  inom 1-3 arbetsdagar 

OBS! Bara till företagsadress med ett företagsnamn som mottagare

Till företag kan vi skicka varorna med DHL Företagspaket, DHL kör ut och levererar varorna direkt till leveransadressen. Ingen avisering sker. Adressen måste vara bemannad kontorstid  vardagar 08:00 - 17:00 för mottagande.

Vi förbehåller oss rätten att debitera för dom kostnader som kan uppstå om det inte går att leverera till angiven leveransadress.

Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.


 

Hämta själv i butik - Uppsala

Privatperson och företag
Kostnad 0 :-
Leverans sker omgående vid lagervara

Om du vill hämta dina varor själv i vår butik väljer du  "Hämta själv i butik" som leveranssätt i kassan. Då hämtar du själv dina produkter i våran butik på Spikgatan 5 UPPSALA.

Vår butik har öppetider vardagar mellan kl. 10.00 och 17.00.

Läs mer: Om vår fysiska butik i UPPSALA


 

Fläkt Woods Spiskåpor och Enessen Spiskåpor

Privatperson
Kostnad 59:-
Leverans sker direkt från fabrik. 
Så oavsett vilket fraktalternativ du väljer i kassan så skickas kåporna från fabrik.

Alla spiskåpor från Fläkt Woods skickar vi direkt från fabriken för att hålla våra leveranstider så korta som möjligt då kåporna byggs på beställning.

Till Privatperson skickas kåpan med PostNord och hämtas ut på närmaste Post Nord utlämningsställe.
En avi via brev skickas ut när kåpan finns att hämta på utlämningställe.

Enessen spiskåpor skickas från fabrik med fraktbolaget Schenker och fraktbolaget tar kontakt med kund för bokning och leverans av paket via kundens telefonnummer.

Företag
Kostnad 138:-
Leverans sker direkt från fabrik.
Så oavsett vilket fraktalternativ du väljer i kassan så skickas kåporna från fabrik.
Alla spiskåpor från Fläkt Woods skickar vi direkt från fabriken för att hålla våra leveranstider så korta som möjligt då kåporna byggs på beställning.

Till Företag skickas kåpan med PostNord företagspaket till angiven leveransadress under vardagar 08:00 - 17:00

Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Enessen spiskåpor skickas från fabrik med fraktbolaget Schenker och fraktbolaget tar kontakt med kund för bokning och leverans av paket via kundens telefonnummer.


 

Leveranstid

Leveranstiden är normalt ca 2–5 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt lager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. 

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.


 

Transportskador

Kunden ska vid mottagandet kontrollera de levererade produkterna. Transportskada ska på ankomstdagen av leveransen eller vid upphämtning av paket vid utlämningsställe anmälas till transportören och Fläktbutiken.se

För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Om kund inte reklamerar transportskador inom angivna tidsfrister förlorar kunden rätten att göra gällande anspråk mot transportören och Fläktbutiken.se

Synlig skada vid utlämningsställe

Upptäcks skada på gods vid utlämningen ska Kunden reklamera till utlämnande DHL SERVICE POINT genom att på kvittensdelen ange skadans omfattning. Detta ska bestyrkas av DHL SERVICE POINTS personal.

Kunden är sedan skyldig att anmäla skada på DHL skadeanmälningsformulär. 

Kontakta sedan våran Kundservice på 018 - 12 70 30 så tar vi över ärendet.

Synlig skada vid leverans av utkört paket

Ta emot godset, men kvittera aldrig fraktsedeln utan att först göra en anmärkning på kvittensdelen.

Kunden är sedan skyldig att anmäla skada på DHL skadeanmälningsformulär. 

Kontakta sedan våran Kundservice på 018 - 12 70 30 så tar vi över ärendet.

Dold skada

Upptäcks skada i senare skede ska denna reklameras till DHL på deras skadeanmälningsformulär.  snarast, dock senast 7 dagar efter att godset kvitterades.

Kontakta sedan våran Kundservice på 018 - 12 70 30 så tar vi över ärendet.